Zápis ze schůzky ze dne 19.3..docx (17815)
Třídní schůzky
Zápis z třídní schůzky ze dne 23.9.
1, Představení třídní učitelky - kontakty (ty najdete i zde)
2, Cíl - vést děti k samostatnosti a zodpovědnosti za své učení, nošení pomůcek, přípravu na hodinu, domácí úkoly atd.
4, Písemné práce - opakovací práce z předchozího týdne je každé úterý - děti opět uloží do portfolia
5, Portfolia - děti si mají do svého portfolia ukládat všechny práce + týdenní plány na konci týdne + hodnotící listy atd. Každý pátek si vezmou své portfolio domů.
6, Třídní klima - po dohodě s rodiči jsem připravena zorganizovat některý den po vyučování třídnickou hodinu s těmi žáky, kteří budou mít zájem, abychom důkladněji probrali vztahy ve třídě, spory, problémy a cokoliv, co děti v této oblasti trápí.
7, Třídní fond (2.760Kč)
8, Žádost o dobrovolný příspěvek na koberec, který jsem pořídila na vlastní náklady (2.980Kč)
9, Pohyb a Výživa - rozdání létaků a pozvánka na besedu v kinosále
10, Dotazy
- Dala jsem dětem možnost sepsat si vyjmenovaná slova na papír jako pomůcku - tu mohou používat jak při vypracovávání domácích úkolů, tak při písemné práci a samozřejmě v hodinách.
- Dám jim také k dispozici sčítací a násobilkovou tabulku za stejným účelem.
- Domácí úkoly by měly vypracovávat samy s tím, že mají kdykoliv možnost si vyhledat na internetu, v učebnici, ve slovníku atd. cokoliv, s čím si neví rady. Váš úkol je dětem připomenout (já to dělám také), aby si úkol vždy znovu zkontrolovaly a každé slovo si odůvodnily (pokud jde o vyjmenovaná slova atd.) Můžete je při kontrole upozornit na chyby, ale úkoly jim prosím neopravujte - to by měly udělat samy.
- Mým cílem je, aby si děti vždy dokázaly poradit, i když něco neví a to, co potřebují, si uměly samy vyhledat. To se samozřejmě týká veškerého učiva, ne jen domácích úkolů.
- Pokud se někde vyskytne slovo, jev nebo příklad, kterému nerozumí, domluvím se s nimi, aby si daný problém v sešitě podtrhly a mohly jsme ho ve škole vysvětlit.
- Zodpovědnost - do týdenního plánu píšu vždy zásadní informace, informace dílčí napíši na tabuli a vyzvu děti, aby si je zapsaly do notýsku. Tím přebírají odpovědnost za to, co si mají např. na příští hodinu přinést. (Např. pravítko s ryskou na geometrii), pokud tak neučiní, ponesou za to přirozené následky - úkol, který děláme v hodině, si musí vypracovat doma. Na splnění úkolu jim dávám vždy dostatek času - týden. A několikrát jim to také připomínám. Příprava do školy je opět jejich starostí a ne vaší.
Třídní schůzky se zúčastnilo 11 rodičů. Za tak hojnou účast velice děkuji. Ráda kdykoliv nabídnu individuální konzultaci a také zodpovím, prostřednicvím mailu, jakékoliv dotazy.
Děkuji a přeji vám krásný podzim,
Renča